Aby rozpocząć procedurę reklamacyjną / gwarancyjną, konieczne jest okazanie pomiaru tarcz oraz piast za pomocą czujnika zegarowego, który to pomiar przeprowadzony był przez podmiot dokonujący montażu wraz z potwierdzeniem poprawności danych wskazanych na dokumencie z momentu montażu nowych tarcz na aucie.
W przypadku stwierdzenia krzywizny tarcz przed wyjechaniem na drogę, dokonujemy wymiany tarcz na nowe.
Niestety wiele z problemów z tarczami hamulcowymi wynika z ich nieprawidłowej eksploatacji, szczególnie na początku ich użytkowania, stąd też nie dokonujemy wymiany tarcz po wyjechaniu na drogę.
\
5 umiarkowanych/agresywnych hamowań od 70 km/h na godzinę do 20 km/h w krótkich odstępach czasu, bez ostygnięcia hamulców i bez całkowitego zatrzymywania się. Jeśli jesteś zmuszony się zatrzymać, zmień bieg na neutralny lub zostaw sobie miejsce z przodu, aby pojazd mógł się lekko potoczyć, czekając na zielone światło. Tarcze będą bardzo gorące i przytrzymanie pedału hamulca pozwoli klockowi odcisnąć swój kształt na tarczy. Stąd może pochodzić efet "trzęsienia" tarcz.
Następnie wykonaj 5 umiarkowanych hamowań z prędkości od 50 do 10 km/h w krótkich odstępach czasu, nie pozwalając hamulcom ostygnąć. Powinieneś spodziewać się zapachu żywicy, gdy hamulce się nagrzewają.
Po zakończeniu należy jeździć tak długo, jak to możliwe, bez nadmiernego podgrzewania hamulców i bez całkowitego zatrzymania (spróbuj przez około 5 minut przy umiarkowanej prędkości). To jest etap chłodzenia. Pozwala na schłodzenie i utwardzenie podgrzanej żywicy w klockach hamulcowych.
Po ostygnięciu hamulców do standardowej temperatury roboczej można już normalnie używać hamulców.